mandag 25. januar 2016

Deilig salsa

Heeei.
I går lagde jeg en deilig, mild og meget god salsa. Denne trenger du ikke koke, du må bare klemme sammen ingrediensene i en beholder, røre godt, også la den godgjøre seg litt.

Ingredienser:
2 Tomater
En halv grønn paprika
1 løk(helst rød, men jeg brukte gul)
1 fedd hvitløk
Litt olivenolje
Saften fra en halv lime
Koriander
Spisskummen
Sriracha saus
Salt
Pepper
Honning

Du kan selvsagt ha i en finhakket chili eller no jalapenos om du vil. Jeg gjorde ikke det.


Du finhakkter ingrediensene og rører de sammen i beholderen, sett den i kjøleskapet for at den skal godgjøres litt. Så er den klar. Denne bruker jeg som en slags sidesalat. Sist hadde jeg den til blåskjell woket med selleri, purre og gulløk.

Den holder seg i noen dager(hvor mange har jeg ikke testa for jeg spiste den opp etter 1 døgn).


velbekomme og alt det der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar